Interieurbranding bij Guinness
10 november 2022
Ik was ik er even tussenuit, naar Ierland: Dublin. En zoals na eigenlijk iedere reis, kwam ik ook nu weer vol inspiratie thuis! Ik neem je in deze blog graag even mee in het inspirerende bezoek aan The Guinness Storehouse, want als je het hebt interieurbranding, bij Guinnes hebben ze het begrepen!
Als je Ierland zegt, dan zeg je natuurlijk ook Guinness. Nu houd ik eigenlijk helemaal niet van bier, laat staan van Guinness… Maar toch, ik bezocht: The Guinness Storehouse.
En als ware interieurjunk werd ik hier echt wel heel erg blij van! Je wordt hier namelijk tijdens een tour door de oude fabriek, stap voor stap meegenomen door het hele verhaal van Guinness, de geschiedenis van het merk, de reclamecampagnes door de jaren heen en natuurlijk ook het hele proces van het brouwen van het speciale bier ontbreekt niet.
Nu is dat opzich allemaal niet zo bijzonder en is dat ook wel wat je verwacht tijdens een bezoek aan een brouwerij. Maar hoe ze dit neergezet hebben is dat wel! En daarom neem ik je even mee, door een tof stukje interieurbranding. Want dat is natuurlijk precies wat ik zo leuk vond aan deze Guinness tour. Bij deze brouwerij hebben ze namelijk heel slim gebruik gemaakt, van de invloed die het interieur heeft op jou beleving. Ze spelen zelfs in op de werking van jouw zintuigen.
Zo wordt je bijvoorbeeld door een donkere gang geleid naar een helder verlichte ruimte. Bij een overgang van een donkere naar een lichte ruimte, worden al je zintuigen namelijk extra op scherp gesteld. En je raad het misschien al, dit was het moment om te ruiken en te proeven.
Zo’n experience laat dan ook heel goed zien hoe belangrijk de rol van het interieur is, bij het vertellen van een verhaal. Nu hebben ze dit bij Guinness natuurlijk heel uitgebreid gedaan.
Maar deze manier van storytelling en het creëren van merkbeleving, kun je ook heel effectief toepassen binnen je eigen bedrijf. Want dan zorg je ervoor dat je top off mind blijft bij jouw klanten en deze tot jouw fans gaan behoren.
Want ondanks dat ik Guinness niet lekker vind, ben ik op deze manier toch een beetje fan geworden! Gelukkig hebben ze tegenwoordig ook Guinness clear! 😉
Ben je benieuwd wat het interieur voor jouw merk kan betekenen? Nodig mij dan gerust eens uit, voor een vrijblijvend Brand Good Interior Consult.
Lees verder:
Nieuwsgierig geworden?
Is jouw merk toe aan een ruimtelijke vertaling? Neem dan contact met ons voor een vrijblijvende kennismaking. Dit kan zowel online als offline plaatsvinden.
Vul het formulier in of mail naar: hello@studiotnk.nl, bellen kan ook: 06 5090 9590,